Ruang Tamu

nn

pengikut.kut.ku ;)

Thursday, November 18, 2010

kau bukan keseorangan...




hati berbulu
sukar disikat...
mata dicucuk
sukar gambarkan...

kosong....kosong....dan kosong

iri hati ? cemburu?
sungguh jauh mengelamun...

maaf. aku baru kenal siapa diri ini.
pendam semua apa yg diharungi.
maaf aku sukar utk berkongsi.

aku suka lihat
kau ketawa
kau senyum
kau berbual bersama dia...

cinta sesaat sukar diduga,
hadir tnpa diundang,
pergi tanpa disuruh...

aku gembira situasi sekarang,
duduk seorang memndang bukit
bukit tinggi kehijauan...
kicauan burung mencuri pandangan...
haishh...

indah sungguh dalam keriangan...

kau suka cerita tentang dia.
aku suka cerita kau.
kau betul2 secocok dengan dia.
sumpah!

indah sungguh dalam kebahagiaan...

jauh lagi perjalanan,
kau rancang betul-betul
kau susun kemas-kemas
kau atur lawa-lawa
kau simpan cermat-cermat...
kau lipat elok-elok...
simpan dalam poket hati yg lusuh...

jangan kasi dia baca
jangan kasi dia lihat
jangan kasi dia tau!
tau!

itu janji aku bila aku.....
nanti kau tau la!


al-kisah dunia.dunia...


No comments:

Post a Comment