Ruang Tamu

nn

pengikut.kut.ku ;)

Wednesday, April 27, 2011

ubah



tika bibir mula utk mengukir kebahagiaaan...
dahi mula mengerut tanda kepahitan mula terasa

aku tahu, bukan kau mahu begitu
runsing kami fikirkan demi kebaikan
pahit kau telan, cuka kau pun telan...

aku tahu, sedalam sungai kau pendam kemarahan
kemarahan demi mencabar keegoaan
saat mata berkelip, ke kanan ke kiri kau berdepan
kau hilang tumpuan
kau hilang imbangan
kau hilang suara utk memberi ulasan

aku tahu, jiwa kau berkocak utk membawa perubahan
tapi....jiwa kau tak mahu lawan

termenung si dia yg inginkan jawapan...
dulu mata si dia jernih bak air di lautan,
tapi skrg kaca selalu bergelimpangan...
matumu layu, bak bunga serik utk mekar seperti dahulu

ubahla demi kebahagian
aku ingin lihat kau sewaktu dulu
mulut petah berhujah
diri ini yg kau selalu marah...
tangan yang selalu berirama..
senyuman yang membuat kami terpana...
aku tunggu....


No comments:

Post a Comment