Ruang Tamu

nn

pengikut.kut.ku ;)

Thursday, August 11, 2011

sadis punya lukisan



duduk sopan aku melihat gelagat anak buah di ruang tamu sambil berbicara bahasa mengkarung, iya itu bahasa kita seusia mereka. aku cuba mencuri gambar mereka dari sudut pandang beriya-iya...mereka dapat merasa mamarazzi ambil gambar.
mereka lari menyerbu sambil jari mereka beraksi sedemikan rupa.

aku apa lagi, mula merasa diri digilai. aku betulkan jilbab yang sudah betul kononya.

warisan bugis ini mereka.

snap snip snop. lagi dan lagi...mereka beraksi kalah mario ozowo.
aku keletihan melayan, aku capai kertas beserta pensil beri mereka rehat minda bersama lukisan kononya.
samakan? -ayuni

aku patung, mereka lukis
aku lukis, mereka pula pepatung.

lukisan yang agak baik aku cuba sampaikan...mereka suka sampai simpan cermat dalam beg bagasi milik mereka. aku puas, lukisan aku kepada mereka..kerna tangan aku meme seni. kih3..riak? tidak sama sekali!

tetapi aku bengang. kenapa pabila aku menjadi patung, sedemikian rupa mereka lontarkan!
sungguh tidak adil...aku cukup bergaya tika itu. tetapi, bagai puntianak harum sundal menyundal malam sabtu mereka ukirkan.

sungguh lama aku nantikan lukisan mereka. soalan bertubi-tubi berbaur arahan dituju kepada aku.
-senyum mcm ni! *otot aku mula jem
-jangan gerak-gerak! *aku berdengus
-jangan kelip-kelip! *aku beliakkan mata
-jap..ada lidah? *terjuir lidah aku tunjukkan kepada mereka...



sebelah kiri yang kononya AKU.. =..=, dr air tangan ayuni..he

nota ; haha..apepun, aku seronok bersama mereka.
almaklumla jarang bertemu. bila berkumpul mcm2 ragam.

No comments:

Post a Comment